پاورپوینت آموزش شهرسازی از شناخت تا مداخله
- موضوع : معماری
- فرمت اصلی فایل : pptx
- تعداد صفحات : 25
- حجم فایل: 1.3 mb
بخشی از متن پاورپوینت :
از داده تا شناخت
داده(Data): فاکت ها و اعداد یا سمبل های تفسیر نشده اطلاعات(Information): داده معنادار یا قابل کاربرد در یک سیاق معرفت یا شناخت(Knowledge): ترکیب اطلاعات با تجربه و داوری
از معرفت ضمنی تا معرفت صریح
معرفت صریح(Explicit Knowledge): آنی است که قابل بیان، مفهوم سازی، تقریر، انباشت و انتقال است. چنین دانشی را می توان در گزارشها، معادله ها، فرمول ها، یا در ذکر خصوصیات یافت.
معرفت ضمنی(Tacit Knowledge): آنی است که ارزشمندتر است و در ذهن فرد است و صورت بندی و انتقال آن سخت است. معرفت ضمنی با دانایی مرتبط است. « ما بیش از آن که می توانیم بگوییم می دانیم». معرفت ضمنی براساس تجربه ها شکل گرفته و بنابراین ماهیتی پویا دارد و با هر تجربه جدید تغییر می کند.
مشکلات آموزش کنونی
محول شدن بخش بزرگی از شناخت به مطالعات پیشینی
مشکلات:
مقیاس کلی در مطالعات محیط طبیعی
شناخت محدود محیط مصنوع
شناخت ناکافی محیط انسانی
مداخله بر اساس نظریه های مبتنی بر تجارب دیگران...
برخی ملاحظات
تفاوت ها در فهم از شهر و مختصات آن
اذعان به وجود سنت های مختلف سکونت در نقاط مختلف جهان
تأکید بر منظرهای فرهنگی محلی و تفاوت های آن
اهمیت مسئله هویت و ریشه فرهنگی و تاریخی در مباحث شهرسازی
اهمیت یافتن سیاق محلی در شکل گیری نظریات مبنای مداخله که با فهم شرایط محلی دانش لازم برای مداخله در موقعیت های محلی را می سازد.
فهرست مطالب:
شهر چیست؟
ماهیت میان رشته ای شهرسازی
شهرسازی: پیوند معرفت با کنش
از داده تا شناخت
از معرفت ضمنی تا معرفت صریح
مشکلات آموزش کنونی
برخی ملاحظات
ارزیابی چرخه تولید دانش در ایران: تجربه نواب
ارزیابی چرخه تولید دانش: تجربه نواب
یادداشتها و گزارشها
مقالات ترویجی و مقالات ارائه شده در همایشها
مقالات علمی پژوهشی
پایاننامهها
کتابها
- ۰۰/۰۶/۲۸